GARANTİ KAPSAMI HAKKINDA

İkinci el otomobil ve motosikletin motor, şanzıman, tork konvertörü , diferansiyel ve elektrik sistemi, satış tarihinden itibaren üç ay veya beş bin kilometre, YEDİTEPE OTOMOTİV TİC.LTD. ŞTİ. garantisi altındadır.

Birinci maddede sayılan parçalarda garanti süresi veya kilometresi içinde meydana gelen arızalar azami kırk beş iş günü içinde giderilir. Motosikletler için bu süre azami yirmi iş günüdür. Arızanın giderilmesine ilişkin masraflar işletmeye aittir. Bu sürelerin tespitinde taşıt sahibinin işletmeye yazılı başvuru tarihi dikkate alınır. Arıza tespiti YEDİTEPE OTOMOTİV TİC.LTD. ŞTİ. tarafından anlaşmalı servislerinde yaptırılır.

Birinci maddede sayılan parçalarda garanti süresi veya kilometresi içinde arıza meydana gelmesi durumunda tamirde geçen süre garanti süresine eklenir.

Üretici ve ithalatçı garantisi devam eden ikinci el otomobil veya motosikletler hakkında birinci madde uygulanmaz.

YEDİTEPE OTOMOTİV TİC.LTD. ŞTİ. Aracın eski işlevini kazanabilmesi için onarılması ya da değiştirilmesi gereken parçaları kendisi tespit eder. Arızanın, eski parçanın onarılması ile giderilmesi mümkün iken, sahibinin yeni parça kullanımında ısrar etmesi durumunda yeni parça ücreti ile ilgili bakım onarım ücreti arasındaki fiyat farkının taşıt sahibi tarafından ödenmesi gereklidir.

GARANTİ KAPSAMINA GİRMEYEN HUSUSLAR

Sekiz yaş veya yüz altmış bin kilometrenin üzerindeki otomobil ve motosikletler.

Satış sırasında alıcı tarafından bilindiği, işletme tarafından belgelendirilen arıza ve hasarlar.

Ekspertiz raporunda belirtilen arıza ve hasarlar.

Aracın olağan kullanımı nedeniyle kayışlar, egzoz, amortisör, debriyaj, ön dişli takımı, fren balataları ve pabuçları, diskler, contalar gibi parçalarda meydana gelen aşınma ve yıpranmalar.

Garanti kapsamındaki bir parçada meydana gelen arızanın doğrudan sonucu olarak hasar görmedikçe veya zayi olmadıkça; bujiler, katalitik konvertörler , hava filtresi, yağ filtresi, yakıt filtresi, cam silecek lastikleri, klima devresinin doldurulması için kullanılan maddeler, ilave edilen yağlar, soğutma sıvıları, fren sıvıları ve diğer katkı maddeleri.

Garanti kapsamındaki bir parçada meydana gelen arızanın doğrudan sonucu olarak hasar görmedikçe veya zayi olmadıkça, koltuk aksesuarlarının temizlenmesi ve onarılması dâhil olmak üzere kaportanın ve kabinin olağan bakımı için yapılan masraflar.

Kaporta işleri, süslemeler, paspas, lastikler, jantlar, akü, farlar, park lambaları, camın ve farların kırılması veya çatlaması.

Elektronik parçalar ve komponentler.

Parça değişimi yapılarak veya yapılmaksızın düzenli önleyici işlemler, kontroller ve ayarlamalar.

İkaz lambaları sistem arızası gösterdiği halde aracı kullanmaya devam etmenin veya bilerek veya bilmeyerek uygun olmayan ya da kalitesiz yağların veya yakıtın kullanılmasının sebep olduğu arızalar.

Hatalı kullanım, kaza, hırsızlık, hırsızlık girişimi, yangın, infilak, vandallık veya doğal afetler nedeniyle hasar gören veya zayi olan parçalar.

Taşıtın ihmal edilmesinin veya uygun olmayan bir şekilde kullanılmasının veya aracın gereği gibi çalışması için lüzumlu olan sıvıların donmasının sebep olduğu arızalar.

Bakım işlemlerinin muayene ve bakım planına uygun olarak yapılmaması nedeniyle meydana gelen arızalar.

Satış sonrasında taşıta yapılan herhangi bir eklenti nedeniyle oluşan hasar ve arızalar.

Trafik sicilinde “Trafikten çekilerek tescili silinmiştir.” kaydı bulunan taşıtlar.

Taşıt üreticisinin veya ithalatçısının garanti kapsamında bulunan ve satış sonrasında taşıta yapılan herhangi bir eklenti nedeni ile oluşan, garanti kapsamına alınmayan hasar ve arızalar

Aracın satış sözleşmesinden farklı bir plaka, şasi numarası veya sahiplik değişmesi durumunda garanti şartları geçerli olmayacaktır.

DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSULAR

Herhangi bir arıza durumunda 0(216) 577 34 00 numaralı telefondan irtibat kurulup [email protected] adresine yazılı talep geçilmelidir.

Üretici firma tarafından servis bakım işlemleri önerilen aralıklar ile (+-) 750 kilometre veya (+-) 28 gün dahilinde yapılmalıdır.

Garantiden faydalanılabilmesi için garanti süresi içinde yapılacak olan onarım ve periyodik bakımların yetkili servislerde ya da üretici firma standartlarında yapılmış olması gerekmektedir. İstenildiği takdirde tüm belgeleri YEDİTEPE OTOMOTİV TİC.LTD. ŞTİ. ’ne İbraz edilmelidir.

YEDİTEPE OTOMOTİV TİC.LTD. ŞTİ. ’ne bilgi verilmeksizin ve onay alınmaksızın herhangi bir onarım taahhüdü altına girilemez ya da başlatılamaz. YEDİTEPE OTOMOTİV TİC.LTD. ŞTİ. aracı kontrol etmek ve bağımsız ekspertiz yaptırma hakkını saklı tutar. Onarım YEDİTEPE OTOMOTİV TİC.LTD. ŞTİ. tarafından belirlenecek servisler tarafından yapılacaktır.

Zararı tazmin edilen araç sahibi çıkan parçalar üzerinde hiçbir hak veya talepte bulunamaz.